Facebook pravděpodobně počátkem roku 2015 spustí sociální síť primárně zaměřenou na korporátní klientelu. Odnož, aktuálně pojmenovaná „Facebook at work“, se již více než rok testuje a bude využívat silných stránek sociálních služeb.
A cíl? Vnitroprojektová komunikace pracovních skupin, diskuze o společných projektech a síla komunikačního chatu v reálném čase. Startovní pozici však Facebook nebude mít jednoduchou – bude čelit výzvě již existujících a úspěšných projektů – například oblíbenému nástroji Slack či etablované službě Lync od Microsoftu.
Jak bude „Facebook at work“ fungovat?
Z počátku zdarma. Uvidíme, jak dlouho tato myšlenka Marku Zuckerbergrovi vydrží než chytne slinu na nějaké ty dolary navíc.
Firmy, které se nejprve musí zaregistrovat (a zároveň tak o sobě FB poskytnout spoustu informací), si vytvoří kmen svých zaměstnanců a zároveň udělí i přístupová práva jednotlivým lidem.
Předpokládaným principem je jednoduchost – získat maximum informací z primárního facebook účtu doplněná o jednoduchou správu, kterou známe například z prostředí tvorby a správy facebook stránek.