Facebook plánuje sociální síť pro firmy

Facebook pravděpodobně počátkem roku 2015 spustí sociální síť primárně zaměřenou na korporátní klientelu. Odnož, aktuálně pojmenovaná „Facebook at work“, se již více než rok testuje a bude využívat silných stránek sociálních služeb.

A cíl? Vnitroprojektová komunikace pracovních skupin, diskuze o společných projektech a síla komunikačního chatu v reálném čase. Startovní pozici však Facebook nebude mít jednoduchou – bude čelit výzvě již existujících a úspěšných projektů – například oblíbenému nástroji Slack či etablované službě Lync od Microsoftu.

Jak bude „Facebook at work“ fungovat?

Z počátku zdarma. Uvidíme, jak dlouho tato myšlenka Marku Zuckerbergrovi vydrží než chytne slinu na nějaké ty dolary navíc.

Firmy, které se nejprve musí zaregistrovat (a zároveň tak o sobě FB poskytnout spoustu informací), si vytvoří kmen svých zaměstnanců a zároveň udělí i přístupová práva jednotlivým lidem.

Předpokládaným principem je jednoduchost – získat maximum informací z primárního facebook účtu doplněná o jednoduchou správu, kterou známe například z prostředí tvorby a správy facebook stránek.