Máte webovou prezentaci a chtěli byste na Internetu prodávat nějaké zboží? Je to jednodušší, než se může na první pohled zdát! Stačí vám k tomu redakční systém WordPress a doplněk WooCommerce. Pojďme se podívat, co vám toto řešení může nabídnout.
Co budete potřebovat?
Základem je volně dostupný redakční systém WordPress. Lze ho stáhnout dokonce v české mutaci. K tomu, abyste WordPress rozjeli, potřebujete v podstatě jen dvě věci:
- Hosting s dostatečnou kapacitou a podporou PHP
- Databázi MySQL
Instalace redakčního systému spočívá v rozbalení staženého souboru, nahrání jeho obsahu přes FTP na server a otevření webu, kde by se vás měl ujmout průvodce úvodní konfigurací. Celý proces je jednoduchý, pokud to s prezentací myslíte vážně, určitě ale stojí zato popřemýšlet, zda ho nesvěřit do ruky odborníků. Ne kvůli instalaci, ale kvůli správnému nastavení, zabezpečení a vyladění.
WooCommerce jako doplněk
Schopnosti a možnosti WordPressu lze rozšiřovat pomocí takzvaných zásuvných modulů, neboli pluginů. Jedná se v podstatě o aplikace, které si stáhnete a nainstalujete skrze redakční systém. Jedním takovým pluginem je právě WooCommerce. Poměrně zásadní výhodou je skutečnost, že „rozjede“ elektronický obchod v rámci designu vašich dosavadních WordPress stránek. Ve výchozím stavu najdete e-shop na adrese www.adresa-vaseho-webu.cz/shop.
Nastavení probíhá přes redakční systém, kde lze ovlivnit celou řadu možností – například můžete nastavit země, do kterých prodáváte, definovat formáty a jednotky všemožných hodnot, pracovat s různými sazbami DPH, volit mezi několika způsoby doručení, včetně možnosti osobního převzetí v místě prodeje, kterou obchod nabídne zákazníkovi podle poštovního směrovacího čísla.
O případných objednávkách se dozvíte nejen v redakčním systému, ale přijdou vám také elektronickou poštou na zadanou adresu a stejně zákazník bude informován v okamžiku, kdy jeho zboží například připravíte k expedici.
Jednotlivé produkty vaší nabídky samozřejmě můžete třídit do kategorií, opatřovat náhledovými obrázky i podrobnějšími fotkami, popisky, počítat zákazníkovi rozměry a hmotnosti objednaných položek. Nechybí ani evidence skladu, takže pokud například zákazník vykoupí poslední kus, dalším se již nebude v nabídce obchodu zobrazovat. Ke každému produktu navíc můžete definovat specifické vlastnosti, jako je například objem.
Správa e-shopu je jednoduchá a zvládne ji každý, kdo někdy pracoval s WordPressem. Trošku složitější je naplňování katalogu zboží, které je nutné provádět manuálně (existují sice doplňky na import dat z nejrůznějších formátů, nicméně ty jsou placené a ne právě levné; v případě e-shopů se stovkami položek se ale mohou vyplatit).
Mezi zásadní výhody WooCommerce patří:
- E-shop zapadne do vzhledu vašich stávajících stránek.
- Podpora různých způsobů plateb, od karet, přes PayPal, až po v Česku oblíbenou dobírku.
- Různé způsoby doručení zboží.
- Jednoduchá správa položek v nabídce s evidencí skladových zásob.
- Podrobné zprávy o návštěvnících, objednávkách a prodejích.
- Podpora různých slevových kupónů.
- Schopnosti a možnosti obchodu lze dále rozšiřovat pomocí doplňků.
Pro jednodušší nasazení takové provedení bude stačit. Pokud ale vaše představy a nároky míří výše, pak se patrně neobejdete bez nutnostni sáhnout do zdrojových kódů – často je nutné přeložit nějaký text či tlačítko, někdy je pro změnu určité pasáž nezbytný zásah do souboru s kaskádovými styly.
V takových případech se již neobejdete bez znalosti HTML, XHTML a CSS. A nebo se můžete obrátit na profesionály – Vega TEAM je připraven k vašim službám a nabízí dokonce konzultaci zdarma.