Google je nespornou jedničkou na poli vyhledávání a internetové reklamy, přičemž zisky z reklam jsou hlavním zdrojem příjmů giganta z Mountain View. Firma tak neustále hledá cestičky, jak vytěžit ze své pozice maximum možného. Nejnovějším nápadem v tomto směru má být možnost rychlého nákupu zboží přímo z výsledků vyhledávání na mobilních zařízeních.
Nová služba v těchto chvílích prochází pilotním testováním a je známa pod názvem „Purchases on Google“ („nákupy na Googlu“). V podstatě má celý proces probíhat následovně: uživatel si vyhledá nějaký produkt a obdrží výsledky v podobě „nákupní karty“. Pak se bude moci rozhodnout, zda chce danou objednávku realizovat a zaplatit pomocí nastavené platební metody (Google Wallet, Android Pay, či jiné), aniž by přitom musel opustit výsledky vyhledávání.
Uživatel tak vůbec nepřijde do styku s elektronickým obchodem, který dané zboží prodává – vše poběží v odlehčené grafice ve stylu Material Design. Přibližnou představu o tom, jak bude celý proces fungovat, si můžete udělat z následující animace.
Google tvrdí, že v uplynulém roce zaznamenal 115% nárůst vyhledávání v oblasti nákupů, takže plánovaný krok je vcelku logickou reakcí na zjištěný trend. „Nákupní karty“ se prý mají zobrazovat nejen při vyhledávání konkrétního produktu, ale například i při zjišťování informací, jako jsou například uživatelská hodnocení, recenze a další.
Vyhledávácí gigant tak bude fungovat v roli prostředníka, který na jedné straně zajistí relevantní výsledky a platbu, na straně druhé si vezme provizi a předá odpovídající finanční obnos obchodníkovi, na jehož bedrech bude ležet vyřízení objednávky a další kroky. Služba by údajně měla brát v úvahu všechny důležité faktory, včetně polohy, okolních obchodů a cenových možnosti.
Jak již zaznělo výše, celý projekt je teprve ve stádiu testování a v tuto chvíli není znám žádný konkrétní termín, kdy by se „nákupy na Googlu“ měly dostat do ostrého provozu. Pokud vše půjde hladce, možná se dočkáme do konce letošního roku.
Projekt nakupování na Googlu bude mít jistě svá pozitiva v podobě zrychlení nákupu požadovaných produktů. Na straně druhé je tu ale i negativní dopad v podobě dalšího zatěžování uživatele reklamou. Nicméně představa, že místo složitého „proklepávání se“ nabídkou e-shopu, registrace, vyplňování jména, adresy a dalších údajů, nezbytných k vyřízení objednávky obchodníkem, bude stačit klepnutí na jedno tlačítko, je velmi lákavá, co říkáte? Zejména mluvíme-li o nákupu na relativně malé obrazovce mobilního telefonu.
Zdroj: Android Authority